• Acasa
  • C.J.R.A.E.
  • Prezentare C.J.R.A.E.

Prezentare C.J.R.A.E.

CONDUCEREA CJRAE ILFOValt
CONSILIUL DE ADMINISTRATIE AL CJRAE ILFOV:
  1. Prof. COZMA RODICA- director CJRAE Ilfov / presedinte CA
  2. Stoica Adriana- Reprezentant al Consiliului Judetean Ilfov/ membru
  3. Prof. PELIMON LEANA - Reprezentant al Inspectoratului Școlar Județean  Ilfov / membru
  4. Prof. ALBU SIMONA-MARIA - Coordonator CJAP Ilfov / membru
  5. Prof. GEAMBASU MONICA CONSTANTA - profesor logoped din cadrul C.L.I / membru
  6. Prof. STRECHE MARIA MAGDALENA - consilier scolar din cadrul C.J.A.P ILFOV / membru
  7. Prof. MARCU MIHAELA - consilier scolar din cadrul C.S.A.P ILFOV / membru
  8. Prof. ANGHEL MARIA - profesor consilier școlar din cadrul C.J.A.P Ilfov / memru
  9. BANU GABRIENA - mediator scolar / membru

Secretar CA( fără drept de vot): Prof. ANIȚĂ SELENA CRISTINA -secretar  C.J.R.A.E ILFOV

     Conform Ordinului MECTS nr. 5555 din 7 octombrie 2011, pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Centrelor Judeţene/ al Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, publicat în Monitorul Oficial nr. 759 din 27 octombrie 2011, CJRAE/CMBRAE reprezintă unităţi conexe ale învăţământului preuniversitar, cu personalitate juridică, subordonate Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, coordonate metodologic de inspectoratele şcolare judeţene (ISJ) / Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB).

PERSONALUL CJRAE ILFOV

NUME SI PRENUME FUNCTIA
COZMA RODICA DIRECTOR
ALBU SIMONA MARIA COORDONATOR CJAP
OLTEANU SIMONA-ANDREEA ADMINISTRATOR FINANCIAR
ANGHELUTA   CRISTINA-ELENA SECRETAR
RAUTU CRISTINA-BEATRICE SECRETAR
MANACHE MARIANA ASISTENT SOCIAL
BANU GABRIELA MEDIATOR SCOLAR 
PIPOI OCTAVIAN NICUSOR

MEDIATOR SCOLAR

TUE CONSTANTIN

MEDIATOR SCOLAR

NICOLA ELENA INGRIJITOR
ANGHEL MARIA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CJAP
ȘTEFĂNESCU NARCISA ILEANA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CJAP
FLOAREA CONSTANȚA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CJAP
STRECHE MARIA MAGDALENA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-COLEGIUL SILVIC „THEODOR PIETRARU” BRĂNEȘTI cu arondările: SEMINARUL TEOLOGIC LICEAL ORTODOX „SF. FILOFTEIA” BRĂNEȘTI și LICEUL TEHNOLOGIC „NICOLAE BĂLCESCU” VOLUNTARI
ANITA SELENA CRISTINA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 CERNICA cu arondările: ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.2 CERNICA-TÂNGANU și ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.3 CERNICA-BĂLĂCEANCA
GAȘPAR MARIANA DOCHIA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEORETIC „M.KOGĂLNICEANU” SNAGOV cu arondare ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI EMINESCU” GHERMĂNEȘTI
BANULESCU IOANA ADRIANA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP- LICEUL TEORETIC „HORIA HULUBEI” MĂGURELE cu arondare GRĂDINIȚA NR.1 MĂGURELE
--------------------------- PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP- ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 MOARA VLĂSIEI cu arondările: ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 DASCĂLU și ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 GRĂDIȘTEA
BARBU EMILIA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP- SCOALA GIMNAZIALA NR 1 STEFĂNEȘTII DE JOS -cu arondare SCOALA GIMNAZIALA NR.1 DASCALU
CONSTANTIN MARIA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-ȘCOALA GIMNAZIALĂ „PROF. ION VIȘOIU” CHITILA 
CRISTEA MARIETA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP- ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 GRUIU și ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 NUCI
CONSTANTIN MARIA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP- ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 MOGOȘOIAOA cu arondările: GRĂDINIȚA NR.1 OTOPENI ,GRĂDINIȚA NR 2 OTOPENI, GRĂDINIȚA VOINICEL CHITILA
MOROIANU SABINA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEHNOLOGIC „DOAMNA CHIAJNA” ROȘU CHIAJNA cu arondare ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU ODOBESCU” CHIAJNA
MUNTEANU MIOARA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP- ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 GĂNEASA cu arondare ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 DOBROEȘTI
ACSENTE DANIEL PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 TUNARI cu arondările: GRĂDINIȚA NR.1 VOLUNTARI; GRĂDINIȚA NR.2 VOLUNTARI și GRĂDINIȚA NR.3 VOLUNTARI
DĂNCILĂ MANUELA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP- ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 BALOTEȘTI și GRĂDINIȚA NR.1 BALOTEȘTI
MARCU MIHAELA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEORETIC „RADU POPESCU” POPEȘTI-LEORDENI cu arondări: ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN BĂDESCU” POPEȘTI-LEORDENI și ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.3 POPEȘTI-LEORDENI
PERL LELIA MIHAELA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.2 GLINA-CĂȚELU cu arondările: ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 GLINA-CĂȚELU și ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 BERCENI
PETCU FLORENTINA-VIVIANA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEORETIC „ALEXANDRU ROSETTI” VIDRA cu arondare ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.2 CREȚEȘTI
POPESCU LUCIAN ION PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP- ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 AFUMAȚI cu arondările: ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 PETRĂCHIOAIA
DRAGOMIR ANDREEA   ALEXANDRA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEORETIC „IOAN PETRUȘ” OTOPENI  
----------------------------- PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEHNOLOGIC „PAMFIL ȘEICARU” CIOROGÂRLA cu arondare ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 CIOROGÂRLA
RACIU ANDREEA-OANA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 1 DECEMBRIE cu arondare ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 COPĂCENI
ROTBOSEAN LOSPA IOANA LAZARINA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEHNOLOGIC „BARBU A.ȘTIRBEY” BUFTEA cu arondările: GRĂDINIȚA „CĂSUȚA COPILĂRIEI” BUFTEA; ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.2 VOLUNTARI și ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.3 VOLUNTARI
ROZNOVAN ALEXANDRA CRISTINA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 BUFTEA
RUSU ADRIANA ELISABETA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEHNOLOGIC „DUMITRU DUMITRESCU” BUFTEA
SANDU IOANA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP- ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 VOLUNTARI
SACEANU SANDA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 PANTELIMON
SERBAN OLTEANU CRINA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEORETIC „TRAIAN LALESCU” BRĂNEȘTI cu arondări: ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 BRĂNEȘTI și GRĂDINIȚA „RIȚA GĂRGĂRIȚA” BRĂNEȘTI-PASĂREA
STEFANA VERONICA IONELA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP- LICEUL SPORTIV NR 1 CLINCENI cu arondare ȘCOALA GIMNAZIALĂ „GHEORGHE CORNELIU” DOMNEȘTI
STEFANA VERONICA IONELA PROFESOR CONSILIER SCOLAR-CSAP -SCOALA GIMNAZIALA NR.1 BRAGADIRU
TROANCA   GABRIELA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.2 BUFTEA cu arondare ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.3 BUFTEA 
TUDOSA NINA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 JILAVA cu arondările: ȘCOALA NR.2 JILAVA; GRĂDINIȚA NR.2 JILAVA și ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 DĂRĂȘTI
TURTA MIHAELA MARIANA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 BRAGADIRU cu arondările: GRĂDINIȚA NR.1 BRAGADIRU și ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 CORNETU
VASILIU SIMINA MARIA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEHNOLOGIC „VINTILĂ BRĂTIANU” DRAGOMIREȘTI VALE
VLAD MONICA LUMINITA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEHNOLOGIC „CEZAR NICOLAU” BRĂNEȘTI cu arondare GRĂDINIȚA NR.1 PANTELIMON
VOINEA GEORGIANA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-LICEUL TEORETIC NR.1 PERIȘ cu arondare ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.2 BRĂTULEȘTI
VOINEA GEORGIANA PROFESOR CONSILIER SCOLAR -CSAP-SCOALA GIMNAZIALA NR 1 CIOLPANI cu arondare SCOALA GIMNAZIALĂ NR 2 TAMAȘI
BEJENARU VASILICA PROFESOR LOGOPED - CLI NR. 6-LICEUL TEORETIC „IOAN PETRUȘ” OTOPENI
CUCIINIC CONSTANTA PROFESOR LOGOPED -CLI NR.4-LICEUL TEORETIC „RADU POPESCU” POPEȘTI-LEORDENI
DRAGOMIR ALEXANDRA ANDREEA PROFESOR LOGOPED -CLI NR. 9 -ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION VIȘOIU„ CHITILA
DUMITRACHE LUCIANA PROFESOR LOGOPED-CLI NR.1-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.2 BUFTEA
GEAMBASU MONICA CONSTANTA PROFESOR LOGOPED-CLI NR.7- ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 BRĂNEȘTI
IRIMESCU ALEXANDRU PROFESOR LOGOPED-CLI NR.8- ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 BUFTEA
POPESCU RODICA-LUMINITA PROFESOR LOGOPED-CLI NR.5- ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 VOLUNTARI
PRUNDARU RAMONA GEORGETA PROFESOR LOGOPED-CLI NR.10- LICEUL SPORTIV NR.1 CLINCENI
SOBARU DELIA JOSETT PROFESOR LOGOPED- CLI NR.3 -ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 PANTELIMON
GOLEANU FLORENTINA PROFESOR LOGOPED -CLI NR.2 -LICEUL TEORETIC „HORIA HULUBEI” MĂGURELE
TRAIAN DANIELA ALEXANDRA PROFESOR LOGOPED -CLI NR.11 -SCOALA GIMNAZIALA NR 2 „MIHAI EMINESCU” GHERMĂNEȘTI-SNAGOV
RÂCIU ANDREEA OANA PROFESOR LOGOPED -CLI NR.12 -SCOALA GIMNAZIALA NR 1 -1 DECEMBRIE
GAROSEANU GEORGETA PROFESOR LOGOPED -CLI NR.13 -SCOALA GIMNAZIALA NR.1 CIOLPANI
IONUȚ CARMEN PROFESOR LOGOPED -CLI NR.14 -SCOALA GIMNAZIALA NR.1 TUNARI
ANDRONACHI NICOLETA + GEAMBAȘU MONICA PROFESOR LOGOPED -CLI NR.15 -GRĂDINIȚA NR.1 PANTELIMON

 

MOTTO
”Cu copiii începe cu ceea ce ei știu.
Continua și construiește cu ceea ce ei au”

    PREAMBUL

    Strategia institutionala CJRAE Ilfov are  în vedere politici educationale europene, nationale, locale  pornind de la Comunicatul de la Bruges (al miniștrilor de educație și formare din Statele Membre, al partenerilor sociali la nivel european și al Comisiei Europene) privind cooperarea europeană în educație și formare pentru perioada 2011-2020, pentru revizuirea abordărilor strategice și priorităților Procesului Copenhaga, în perioada 2011-2020/ din 7 decembrie 2010, Comunicat înscris în etapele de implementare și analiză a Procesului Copenhaga, CJRAE Ilfov valorifică perspectivele implicite acestui context pentru realizarea documentelor sale manageriale instituţionale  având în vedere totodată  actualul Program  de guvernare  şi viziunea pentru educație care stă la baza acestuia pâna în anul 2020, priorităţile, obiectivele strategice pentru perioada 2011- 2020 bazate pe aceasta, rezultatele prefigurate a fi atinse pe termen scurt la nivel național  pentru anul scolar 2014 - 2015 și  strategia educationala a ISJ Ilfov.

    Viziunea globală privind educația și formarea în anul 2020

    Palierul managerial si cel de executie la nivelul institutiei CJRAE Ilfov  are în vedere orizontul anului 2020 care evidentiaza faptul  că sistemele europene de educație și formare să fie mai atractive, relevante, orientate către carieră, inovative, accesibile și flexibile, și să contribuie la excelența și echitatea în învățarea pe tot parcursul vieții .

    Astfel se vizează:

  • un  sistem de educație și formare atractiv și incluziv cu profesori și formatori înalt calificați, metode inovative de învățare, infrastructură șifacilități de înaltă calitate, o relevanță ridicată față de piața muncii și parcursuri pentru educație și formare continuă;
  • educațieși formare inițială (învățământ profesional și tehnic- IPT) de înaltă calitate pe care elevii, părinții și societatea în general să oconsidere ca pe o opțiune atractivă, de aceeași valoare cu educația academică. IPT va asigura celor care învață atât competențe cheie cât șicompetențe specifice profesionale;
  • formarea profesională continuă (C-VET) ușor accesibilă și orientată către carieră pentru angajați, angajatori, antreprenori independenți șișomeri, care facilitează atât dezvoltarea competențelor, cât și schimbările în carieră;
  • sisteme flexibile de educație și formare, bazate pe rezultate ale învățării, care sprijină căi de învățare flexibile, ce asigură permeabilitateaîntre diferite subsisteme de educație și formare (educația academică, formare profesională, învățământ superior, educația adulților) care permitvalidarea învățării nonformale și informale, inclusiv a competențelor obținute la locul de muncă;
  • un spațiu european al educației și formării, cu sisteme de calificare transparente care permit transferul și acumularea de rezultate aleînvățării precum și recunoașterea calificărilor și competențelor și care facilitează mobilitatea transnațională;
  • oportunități  crescute pentru mobilitatea transnațională a elevilor din sistemul de educație și formare și a angajaților;
  • servicii  de informare, orientare și consiliere pe parcursul întregii vieți, ușor accesibile și de înaltă calitate, constituite într-o rețeacoerentă și care să permită cetățenilor europeni să decidă în mod conștient și să-și administreze carierele profesionale și învățarea, dincolo deorientările tradiționale de gen.

     PRIORITĂŢI PÂNĂ ÎN ANUL 2020

  • Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei educaţiei şi formării profesionale şi creşterea atractivităţii şi relevanţei sale,
  • Învăţarea pe tot parcursul vieţii şi mobilitatea trebuie să devină o realitate,
  • Dezvoltarea creativităţii, inovării şi antreprenoriatului,
  • Promovarea echităţii, coeziunii sociale şi a cetăţeniei active.

     OBIECTIVE STRATEGICE, ACȚIUNI ȘI REZULTATE AFERENTE OBIECTIVELOR STRATEGICEPÂNĂ ÎN ANUL 2020:

  • Îmbunătățirea calității și eficienței educației și formării profesionale și creșterea atractivității și relevanței sale
  • Învățarea pe tot parcursul vieții și mobilitatea
  • Dezvoltarea creativității, inovării și antreprenoriatului
  • Promovarea echității, coeziunii sociale și a cetățeniei active
  • Realizarea unui sistem de educație și formare incluziv (atât pentru IPT cât și pentru formarea continuă:
    • asigurarea de măsuri preventive și remediale pentru maximizarea contribuției educației și formării profesionale în combaterea părăsirii timpuriia sistemului;
    • asigurarea de măsuri specifice pentru creșterea participării persoanelor cu calificare redusă sau alte grupuri ”cu risc” în educație și formare;
    • utilizarea TIC pentru maximizarea accesului la formare și promovarea învățării active precum și dezvoltarea de noi metode de învățare în școală și la locul de muncă pentru participarea grupurilor ”cu risc”;
    • utilizarea de sisteme de monitorizare pentru a sprijini participarea grupurilor ”cu risc” la educație și formare. 

      VIZIUNEA CJRAE ILFOV

Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Ilfov  îşi propune să devină interfaţa care să faciliteze comunicarea eficientă între structurile învăţământului special şi special integrat și toți factorii educaţionali implicaţi (elevi, părinţi , cadre didactice, comunitatea locală) în vederea  asigurării unor servicii  specializate de calitate cu scopul obţinerii unor rezultate deosebite în activitatea școlară și integrarea socială.

 

MISIUNEA CJRAE ILFOV

CJRAE Ilfov este o instituție de învățământ ancorată în comunitate și în slujba comunității, având capacitatea instituțională de a funcționa ca o structură eficientă și flexibilă, propunându-și ca principală misiune asigurarea de șanse egale pentru toți copiii din județul Ilfov prin oferirea tuturor beneficiarilor de servicii psihoeducaționale eficiente, posibilitatea de a învața și a se exprima în funcție de caracteristicile psihoindividuale, precum și diagnosticarea și integrarea cât mai precoce a copiilor cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă.

 

    Scopul activităţii C.J.R.A.E. îl constituie asigurarea calităţii serviciilor educaţionale oferite prin Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică, Centrele şcolare pentru educaţie incluzivă, Centrele şi cabinetele logopedice interşcolare și mediatori școlari.

    OBIECTIVELE CJRAE Ilfov:

  • Cuprinderea şi menţinerea în sistemul de învăţământ obligatoriu a tuturor copiilor/tinerilor, indiferent de particularităţile lor psihoindividuale şi sociale;
  • Asigurarea suporturilor suplimentare necesare desfăşurării educaţiei de calitate în funcţie de potenţialul biopsihosocial al fiecărui copil/tânăr;
  • Informarea şi consilierea cadrelor didactice în spiritul optimizării activităţii didactico-educative,
  • Colaborarea cu factorii educaţionali implicaţi în dezvoltarea personalităţii elevilor/tinerilor în scopul integrării optime a acestora în viaţa şcolară, socială şi profesională;
  • Implicarea părinţilor în activităţi specifice unei relaţii eficiente şcoală-familie-comunitate, ca bază a adaptării şcolare şi a integrării sociale a copiilor/tinerilor;
  • Organizarea elaborării de studii privind abandonul şcolar, comportamentul deviant juvenil, anturajul negativ, activităţile extraşcolare/timpul liber;
  • Organizarea de programe şi proiecte antiviolenţă în mediul educaţional.

CJRAE ILFOV - ISTORIC ÎN IMAGINI

Din activitatileCJAP, CSAP, CLI, mediatori școlari:

image018 image020 image018 image018
image018 image018 image018 image018
image018 image018 image018 image018
image018 image018 image018 image018
image018 image018 image018

 

CJRAE ILFOV - MANAGEMENT STRATEGIC

    OBIECTIVE STRATEGICE:

  • Promovarea sănătăţii şi a stării de bine: funcţionarea optimă din punct de vedere somatic, fiziologic, mental, emoţional, social şi spiritual;
  • Dezvoltarea personală: cunoaşterea de sine, imagine de sine, capacitate de decizie responsabilă, relaţionare interpersonală armonioasă, controlul stresului, tehnici de învăţare eficiente, atitudini constructive şi creative, opţiuni vocaţionale realiste;
  • Intensificarea activităţilor de prevenţie şi intervenţie în situaţii de: risc, conflicte interpersonale, dificultăţi de învăţare, de adaptare, disfuncţii psihosomatice, dispoziţii afective negative, neîncredere în sine.
  • Dezvoltarea instituţională a CJRAE, CJAP, CLI, SEOSP, CSEI, dezvoltarea reţelei judeţene de profesori consilieri, profesori logopezi, profesori pentru educaţia incluzivă, mediatori şcolari, profesori itineranţi, profesori de sprijin;
  • Diversificarea ofertei şi optimizarea calităţii serviciilor de consiliere psihopedagogică, logopedică;
  • Adaptarea ofertei şcolare la cerinţele comunităţii şi ale pieţei muncii;

FINANŢAREA  CJRAE Ilfov:
    ȘI A CENTRELULUI ŞI CABINETELOR DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ,  PRECUM ŞI A CENTRELOR ŞI CABINETELOR LOGOPEDICE INTERŞCOLARE

    Se asigură de la bugetul Consiliului Judeţean Ilfov, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prin bugetele locale ale consiliilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în baza prevederilor art. 99 alin. (5) şi art. 110 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.

RESPONSABILITĂŢILE ŞI SERVICIILE FURNIZATE DE CJRAE:

FUNCŢII CJRAE Ilfov:

  • de coordonare, monitorizare şi evaluare a serviciilor educaţionale specifice din judeţ/municipiu;
  • de monitorizare a evoluţiei beneficiarilor serviciilor educaţionale;
  • de informare şi documentare pentru beneficiarii serviciilor educaţionale;
  • de colaborare cu partenerii sociali din comunitate, precum şi cu organizaţii şi asociaţii la nivel naţional şi internaţional.

SERVICII CJRAE Ilfov:

  • servicii de asistenţă psihopedagogică şi orientare şcolară şi profesională, furnizate prin centrele judeţene şi prin cabinetele şcolare de asistenţă psihopedagogică;
  • servicii de terapii logopedice, furnizate prin centrele şi prin cabinetele logopedice interşcolare;
  • servicii de evaluare, orientare/reorientare dinspre şcoala specială spre şcoala de masă şi invers, prin intermediul comisiei de orientare şcolară şi profesională, la propunerea serviciului de evaluare şi orientare şcolară şi profesională din cadrul CJRAE, în baza prevederilor art. 54 alin. (2) din Legea nr. 1/2011;
  • servicii de mediere şcolară, furnizate de mediatorii şcolari;
  • servicii de consultanţă pentru educaţie incluzivă, furnizate de centrele şcolare pentru educaţie incluzivă;
  • servicii de formare, prin parteneriate cu instituţii abilitate să ofere formare iniţială, conform unor acorduri-cadru, în baza prevederilor art. 239 alin. (2)-(4) din Legea nr. 1/2011;
  • servicii de informare şi consiliere pentru cadre didactice, copii, părinţi, precum şi pentru alţi membri ai comunităţii;
  • servicii de consiliere şi prevenire a delincvenţei şi predelincvenţei juvenile.

RESPONSABILITĂŢILE CJRAE/CMBRAE SUNT URMĂTOARELE:

  • coordonează, monitorizează şi evaluează metodologic şi ştiinţific serviciile educaţionale realizate de către CJAP/CMBAP, cabinetele de asistenţă psihopedagogică, centrele şi cabinetele logopedice;
  • colaborează din punct de vedere metodologic cu centrele şcolare pentru educaţie incluzivă în vederea furnizării serviciilor specializate;
  • constituie echipe multidisciplinare de intervenţie timpurie, menite să realizeze evaluarea tuturor copiilor, monitorizarea, depistarea şi asistenţa precoce corespunzătoare a celor cu cerinţe educaţionale speciale sau cu risc în dezvoltarea competenţelor personale;
  • propune ISJ şcolarizarea la domiciliu pentru copiii nedeplasabili, respectiv înfiinţarea de clase sau de grupe în spitale conform unei metodologii-cadru elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în baza prevederilor art. 52 alin. (3) din Legea nr. 1/2011;
  • oferă servicii de evaluare complexă şi diagnosticare a gradului de deficienţă pentru copiii, elevii şi tinerii cu cerinţe educaţionale speciale din învăţământul special, special integrat şi din învăţământul de masă, prin intermediul serviciului de evaluare şi orientare şcolară şi
  • profesională şi al centrelor şcolare pentru educaţie incluzivă, pe baza colaborării dintre comisiile din cadrul CJRAE şi comisiile pentru protecţia copilului din cadrul direcţiilor generale judeţene/a municipiului Bucureşti de asistenţă socială şi protecţia copilului, colaborarea între comisii realizându-se conform unui protocol de colaborare, în baza prevederilor art. 50 alin. (1) şi (2) şi art. 51 alin. 1 din Legea nr. 1/2011;
  • participă la formarea iniţială a cadrelor didactice, prin asigurarea practicii pedagogice în unităţi de învăţământ preuniversitar din judeţ/municipiu, în baza acordurilor/ parteneriatelor;
  • participă la formarea continuă prin identificarea nevoii de formare şi furnizează servicii în domeniu în baza prevederilor art. 239 şi 240 din Legea nr. 1/2011;
  • colaborează cu instituţiile acreditate în scopul formării iniţiale şi continue, cu casa corpului didactic, instituţii de învăţământ superior, organizaţii neguvernamentale etc., în baza unor acorduri-cadru/parteneriate;
  • informează şi consiliază cadrele didactice în domeniul educaţiei incluzive;
  • informează beneficiarii în domeniul consilierii privind cariera;
  • realizează materiale şi mijloace de învăţământ cu valoare de suport metodico-ştiinţific pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar;
  • evaluează specialiştii care oferă servicii educaţionale din centrele de asistenţă psihopedagogică şi din centrele logopedice, precum şi mediatorii şcolari;
  • realizează o bază de date care centralizează toate serviciile oferite beneficiarilor şi semnează aprobă documentele elaborate de profesioniştii din subordine, planuri de activitate, rapoarte de activitate etc.
  • gestionează registrul de evidenţă a salariaţilor din subordine, cu excepţia personalului din centrele şcolare pentru educaţie incluzivă;
  • analizează şi gestionează propunerile venite din partea unităţilor din învăţământul preuniversitar privind înfiinţarea de cabinete de asistenţă psihopedagogică şi cabinete logopedice, pentru a oferi servicii educaţionale specifice direct beneficiarilor, cu avizul/sprijinul consiliului judeţean şi al ISJ;
  • realizează studii şi cercetări pe baza unei analize de nevoi şi la solicitarea partenerilor educaţionali;
  • facilitează relaţionarea unităţilor şi instituţiilor din învăţământul preuniversitar cu comunitatea, prin parteneriate, proiecte şi programe.

BENEFICIARII SERVICIILOR CJRAE:

  • copii, elevi şi tineri;
  • părinţii sau aparţinătorii legali ai copiilor;
  • personalul angajat în unităţile de învăţământ sau în alte instituţii care acţionează în domeniul problematicii copiilor;
  • membri ai comunităţii locale.

Conform art. 11/Dispoziții generale, OM nr. 5555/2011 CJRAE Ilfov:poate organiza prestări de servicii pentru activitățile circumscrise de prezentul regulament, în baza unui contract de prestări de servicii.

INSTITUTII AFLATE ÎN COORDONAREA CJRAE Ilfov:

CENTRUL ȘI CABINETELE DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ (CJAP)

image058CENTRUL JUDEŢEAN DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ ILFOV (CJAP ILFOV )

Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Ilfov (CJAP Ilfov este structură în cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE Ilfov) ce oferă servicii de asistenţă psihopedagogică/psihologică, în baza prevederilor art. 99 alin. (6) lit. a) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011,este finanţat, coordonat, monitorizat şi evaluat de către CJRAE Ilfov.

image060CABINETELE DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ (CSAP)

  • Cabinetele de asistenţă psihopedagogică din județul Ilfov funcţionează în unităţi de învăţământ preuniversitar şi asigură asistenţă psihopedagogică unui număr de 800 de elevi sau de 400 de preşcolari.
  • Cabinetele de asistenţă psihopedagogică funcţionează în unităţile de învăţământ la care sunt înmatriculaţi cel puţin 800 de elevi. Unităţile de învăţământ cu mai puţin de 800 de elevi beneficiază de serviciile de asistenţă psihopedagogică ale unui cabinet interşcolar de asistenţă psihopedagogică.
  • Cabinetul interşcolar de asistenţă psihopedagogică oferă servicii de asistenţă psihopedagogică unui număr de cel puţin două unităţi de învăţământ care împreună au un efectiv de 400 de preşcolari sau 800 de elevi.
  • Cabinetele de asistenţă psihopedagogică din unităţile de învăţământ asigură în permanenţă informarea, cunoaşterea şi consilierea psihopedagogică a preşcolarilor/elevilor, prin consultaţii individuale şi colective, acţiuni de îndrumare a părinţilor şi a cadrelor didactice şi de colaborare cu comunităţile locale, în scopul orientării şcolare, profesionale şi a carierei elevilor.

    În cadrul CJAP/CMBAP a cabinetelor de asistență pedagogică, funcția didactică este de CONSILIER ȘCOLAR, prin care se înțelege: profesor psihopedagog, profesor psiholog, profesor sociolog, profesor pedagog cu specializări conform centralizatorului aprobat prin ordin al Ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

    ATRIBUŢIILE CJAP Ilfov :

  • oferă informare, consiliere, documentare şi îndrumare pentru preşcolari/elevi, părinţi şi cadre didactice în problematici specifice: cunoaştere şi autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoală-elevi-părinţi;
  • asigură prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice prevenirea şi diminuarea factorilor care determină tulburări comportamentale, comportamente de risc sau disconfort psihic:
    • realizează investigarea psihopedagogică a copiilor şi elevilor,
    • propun şi organizează programe de orientare a carierei elevilor în unităţile de învăţământ;
    • asigură servicii de consiliere şi cursuri pentru părinţi;
    • coordonează şi sprijină cabinetele de asistenţă psihopedagogică şi cabinetele interşcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar;
    • colaborează cu personalul de la agenţiile locale de ocupare şi formare profesională;
    • sprijină şi asigură asistenţa şi consilierea metodologică a cadrelor didactice;
    • elaborează studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizând calificările profesionale prin învăţământul profesional şi liceal, precum şi tipurile de unităţi de învăţământ din cadrul reţelei şi alte tipuri de studii în funcţie de nevoile identificate;
    • sunt implicate alături de inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti în examinarea propunerilor tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar din reţea şi a ofertei privind planul de şcolarizare;
    • monitorizează proiectele/programele, parteneriatele educaţionale interne sau internaţionale derulate pe plan local cu autorităţile din învăţământ, autorităţile locale, asociaţii şi fundaţii cu preocupări în domeniu vizând problematica consilierii, orientării şcolare, profesionale şi a carierei elevilor;
    • monitorizează, prin intermediul profesorilor consilieri şcolari proprii, situaţiile de abandon şcolar ridicat, risc privind consumul de droguri, tulburări comportamentale din unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţ/municipiul Bucureşti în care din motive obiective nu au putut fi normate posturi în cabinete şcolare, urmând să prezinte rapoarte semestriale;
    • recomandă părinţilor consultarea altor instituţii pentru problemele care nu sunt de competenţa sa - centre logopedice, comisii de expertiză, cabinete medicale, cabinete psihologice etc
    • coordonează şi sprijină cadrele didactice din cabinetele de asistenţă psihopedagogică în vederea perfecţionării curente şi prin grade didactice;
    • colaborează cu cabinetele logopedice;
    • colaborează cu mediatorii şcolari;
    • asigură servicii de consiliere şi asistenţă psihopedagogică pentru copiii cu cerinţe educative speciale;
    • organizează grupuri de intervizare;
    • coordonează proiectele şi activităţile de consiliere individuală şi de grup ale elevilor cu manifestări deviante

     ATRIBUŢIILECABINETELE DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ ŞI  A CABINETELE INTERŞCOLARE DE ASISTENŢĂPSIHOPEDAGOGICĂ: 

  • asigură informarea şi consilierea preşcolarilor/elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice pe diferite problematici: cunoaştere şi autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoală-elevi-părinţi etc.;
  • asigură, prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice, prevenirea şi diminuarea factorilor care determină tulburări comportamentale, comportamente de risc sau disconfort psihic;
  • realizează investigarea psihopedagogică a copiilor şi elevilor;
  • propun şi organizează programe de orientare şcolară, profesională şi a carierei elevilor în unităţile de învăţământ unde îşi desfăşoară activitatea
  • propun în cadrul curriculumului la decizia şcolii cursuri opţionale vizând dezvoltarea personală a elevilor;
  • asigură servicii de consiliere şi cursuri pentru părinţi;
  • sprijină şi asigură asistenţă şi consilierea metodologică a cadrelor didactice;
  • elaborează studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizând calificările profesionale din învăţământul profesional şi liceal;
  • recomandă părinţilor consultarea altor instituţii pentru problemele care nu sunt de competenţa lor - centre logopedice, comisii de expertiză, cabinete medicale, cabinete psihologice etc.;
  • colaborează cu cabinetele logopedice;
  • colaborează cu cadrele didactice itinerante şi de sprijin;
  • colaborează cu mediatorii şcolari;
  • asigură servicii de consiliere şi asistenţă psihopedagogică pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale;
  • colaborează cu diverse instituţii şi organizaţii neguvernamentale care oferă servicii şi desfăşoară activităţi în sfera educaţională.

    PARTENERI C.J.A.P.

    CJAP colaborează în cadrul Centrului judeţean de resurse şi asistenţă educaţională cu unităţi şi instituţii de învăţământ, cu direcţiile judeţene pentru protecţia copilului, cu agenţiile judeţene de ocupare şi formare profesională, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, cu inspectoratul judeţean de poliţie (compartimentul prevenire), precum şi cu alte persoane juridice care au atribuţii în domeniul educaţiei;

image062CENTRELE ŞI CABINETELE LOGOPEDICE INTERŞCOLARE (CLI)

    Centrele şi cabinetele logopedice interşcolare (CLI) din județul Ilfov , sunt structuri de învăţământ special integrat ale învăţământului preuniversitar, finanţate, coordonate, monitorizate şi evaluate de CJRAE Ilfov  CJRAE Ilfov

    CLI sunt structuri de învăţământ special integrat pentru copiii/elevii cu cerinţe educative speciale, careprezintă tulburări de limbaj şi de comunicare, precum şi dificultăţi de învăţare specifice.

    Activitatea desfăşurată în CLI constă în terapia tulburărilor de limbaj şi de comunicare, precum şi în elaborarea şi realizarea unor programe/proiecte specifice, corespunzătoare principalelor disfuncţionalităţi ale limbajului şi comunicării.

    Activitatea desfăşurată în CLI constă în terapia tulburărilor de limbaj şi de comunicare. În competenţa profesorilor logopezi din cadrul CLI intră următoarele tulburări de limbaj şi de comunicare:

  • tulburările de pronunţie/articulare;
  • tulburările de ritm şi fluenţă a vorbirii;
  • tulburările limbajului scris-citit;
  • tulburările de dezvoltare a limbajului;
  • tulburările de voce;
  • alte tulburări de limbaj care influenţează negativ adaptarea şcolară şi socială a copiilor.

    Activitatea desfăşurată în CLI are următoarele obiective:

  • depistarea, evaluarea şi identificarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare la copiii preşcolari înscrişi sau nuîn grădiniţe şi la şcolarii mici;
  • asigurarea caracterului preventiv al activităţii de terapie logopedică, prin
  • acordarea unei atenţii prioritare copiilor preşcolari cu tulburări de limbaj înscrişi în grădiniţe, în scopul prevenirii instalării dificultăţilor de învăţare a scrisului şi cititului la vârsta şcolară;
  • orientarea terapiei logopedice spre corectare, recuperare, compensare, adaptare şi integrare şcolară şi socială;
  • corectarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare în vederea diminuării riscului de eşec şcolar;
  • sprijinirea cadrelor didactice în abordarea personalizată a copiilor/elevilor cu tulburări de limbaj şi comunicare.

MEDIATORI ȘCOLARI

  • Facilitează dialogul scoală – familie – comunitate.
  • Contribuie la menţinerea şi dezvoltarea încrederii şi a respectului faţă de şcoală în comunitate şi a respectului şcolii faţă de comunitate.
  • Monitorizează copiii de vârstă preşcolară din comunitate care nu sunt înscrişi la grădiniţă şi sprijină familia/susţinătorii legali ai copilului în demersurile necesare pentru înscrierea acestora în învăţământul preşcolar.
  • Monitorizează copiii de vârstă şcolară, din circumscripţia şcolară, care nu au fost înscrişi niciodată la şcoală, propunând conducerii scolii soluţii optime pentru recuperarea lor şi facilitând accesul acestora la programele alternative de învăţământ (înscrierea în învăţământul de masă la cursuri de zi sau la cursuri cu frecvenţă redusă, includerea în programul „A doua sansă” etc.);
  • Sprijină organizarea de programe suport pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare (programe de recuperare, programe de intervenţie personalizată, programe tip „Scoala de după şcoală” etc.).
  • Colectează datele statistice relevante pentru monitorizarea accesului la educaţie şi menţinerea copiilor în sistemul educaţional obligatoriu.
  • Consemnează cu acurateţe şi obiectivitate problemele educaţionale sau de altă natură care au efect asupra participării la educaţie a copiilor din comunitate, informând familiile despre rolul scolii şi despre prevederile legale referitoare la participarea copiilor la educaţie.
  • Asigură actualizarea bazei de date despre copiii aflaţi în pericol de abandon şcolar, monitorizează situaţia şcolară şi activitatea extraşcolară a acestora, încurajând participarea lor la educaţie.
  • Transmite şcolii toate datele colectate din comunitate, în scopul identificării soluţiilor optime pentru asigurarea accesului egal la educaţie al copiilor.
  • Contribuie la deschiderea şcolii către comunitate şi la promovarea caracteristicilor etnoculturale în mediul şcolar, prin implicarea în organizarea de activităţi cu părinţii/alţi membri ai comunităţii, organizarea de activităţi cu dimensiune multiculturală, organizare de activităţi extracurriculare etc.
  • Monitorizează şi încurajează prezenţa elevilor la orele din cadrul programelor alternative, suplimentare/de sprijin.
  • Sprijină elaborarea planului de desegregare şcolară şi implementarea acestuia, prin colaborare cu conducerea şcolii.
  • Informează autorităţile responsabile despre eventualele încălcări ale drepturilor copilului şi sprijină demersurile acestora pentru soluţionarea situaţiilor respective.

SEOSP-SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXĂ ȘI ORIENTARE ȘCOLARĂ SI PROFESIONALĂ

    Înființat în baza Ordinului nr.6552 din 2011 în cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE).
    SEOSP se ocupă de evaluarea și de orientarea școlară și profesională a copiilor, elevilor și a tinerilor cu cerințe educaționale speciale
    Evaluarea reprezintă un proces complex, continuu și dinamic, realizat cu scopul de a cunoaște în profunzime și de a estima din punct de vedere cantitativ și calitativ particularitățile dezvoltarii, limitele și potențialulcopilului/elevului/tânărului cu CES.
    Scopul evaluării este de a stabili dacă elevul/copilul/tânărul are sau nu CES, în vederea orientării școlare și/sau profesionale, identificării nevoilor specifice ale acestora și asigurarea condițiilor optime de integrare școlară, profesională și socială.
    Finalitatea evaluării este de a orienta decizia și acțiunea educațională și de a propune programe ameliorativ-formative pe anumite paliere de dezvoltare, de a stabili serviciile educationale optime în funcție de nevoile specifice ale copilului/elevului/tânărului cu CES.
    Beneficiarii serviciilor de evaluare sunt copiii/elevii/tinerii din învățământul preuniversitar.
    Orientarea școlară și profesională a copiilor,elevilor și tinerilor cu CES- este ansamblul de norme, metode și tehnici prin care se asigură educație și formare profesională de calitate, în acord cu particularitățile fizice, fiziologice și psihologice ale individului.
    Comisia de Orientare Școlară și Profesională este cea care emite certificatele de orientare/reorientare școlară și profesională, la propunerea SEOSP din cadrul CJRAE.
    Scopul orientarii școlare și profesionale vizează valorificarea potențialului aptitudinal, a intereselor, aspirațiilor, cunoștințelor, abilităților, deprinderilor și a altor particularități psihocomportamentale, precum și consilierea asupra modului de integrare socioprofesională adecvată în vederea asigurării egalității de șanse.
    În scopul orientarii copiilor cu CES în concordanță cu particularitățile lor individuale SEOSP și COSP colaborează cu Direcția Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, cu instituțiile de învățământ, cu părinții, cu asociațiile persoanelor cu dizabilități, cu reprezentanți ai administrației publice locale și societății civile, cu cabinete medicale
    Beneficiarii certificatelor de orientare școlară și profesională sunt:

  • copiii/elevii/tinerii cu certificat de încadrare în grad de handicap eliberat de Comisia pentru Protecția Copilului din cadrul Consiliului Județean Ilfov
  • copiii/elevii/tinerii cu CES evaluați de Serviciul de Evaluare și Orientare Școlara și Profesională din cadrul CJRAE Ilfov.

 

NOTA:

COMISIA INTERNĂ DE EXPERTIZĂ COMPLEXĂ DIN CSEI COLABOREAZĂ CU:

  1. comisia de orientare şcolară şi profesională din cadrul CJRAE ;
  2. comisia de protecţie a copilului judeţeană;
  3. centrele logopedice interşcolare;
  4. centrele de asistenţă psihopedagogică;
  5. unităţile de învãţãmânt preuniversitar;
  6. asociaţii neguvernamentale.

PROGRAME ŞI PROIECTE PROPUSE PENTRU ANUL ŞCOLAR 2014-2015, ÎN VEDEREA REALIZĂRII OBIECTIVELOR STRATEGICE:

  1. Program de prevenţie a violenţei din mediul şcolar (pe baza Strategiei nationale, a Strategiei ISJ Ilfov, a Planului operaţional al CJRAE şi CJAP Ilfov)- cercetare la nivelul CSAP-urilor/aplicare instrumente de cercetare, centralizare la nivel CJAP;, raport cercetare, plan de măsuri;
  2. Program de prevenţie/ameliorare a absenteismului școlar – studiu diagnostic la nivelul CSAP-urilor, centralizare la nivel CJAP; raport studiu; plan de măsuri;
  3. Program de prevenţie a abandonului şcolar - cercetare la nivelul CSAP-urilor; centralizare la nivel CJAP; raport cercetare, plan de măsuri/ sustenabilitate proiect POSDRU PPTS/Parasirea Timpurie a Scolii -beneficiar ISJ Dambovita,  partener ISJ Ilfov
  4. Program de prevenţie HIV/SIDA – campanie informare- la nivelul unităților școlare în care se află CSAP și cele arondate/în lectorate cu părinții, activități specifice cu elevii,activități specifice de promovare a măsurilor de prevenție, etc.;
  5. Programe de prevenţie a comportamentelor de risc- proiectate și realizate la nivel de CSAP și unități arondate, adaptate la problematica specifică a elevilor; rezultatele se raportează de către consilierii școlari în raportul semestrial:
  6. Program de prevenţie consum substante – campanie informare - la nivelul unităților școlare în care se află CSAP și cele arondate/în lectorate cu părinții, activități specifice cu elevii, activități specifice de promovare a măsurilor de prevenție, etc.;
  7. Program de formare a părinţilor în dezvoltarea abilităţilor educative pentru prevenirea dependenţei de droguri– campanie informare realizată de CJAP Ilfov conform planului propriu;
  8. Program de prevenţie a traficului de fiinţe umane – campanie informare  - la nivelul unităților școlare în care se află CSAP și cele arondate/în lectorate cu părinții, activități specifice cu elevii, activități specifice de promovare a măsurilor de prevenție, etc.;
  9. Program de orientare școlară, profesională/ studiu OSP -  cercetare la nivelul CSAP-urilor; centralizare la nivel CJAP; raport cercetare, plan de măsuri;
  10. Insertia absolvenților pe piața muncii: studiu diagnostic, raport CJAP,  CSAP/sustenabilitate proiect POSDRU MIA( Monitorizarea Insertiei Absolventilor - beneficiar ISJ Ilfov)
  11. Program de dezvoltare personală a elevilor;  tehnici si instrumente de informare, exersare în domeniul formării/dezvoltării abilităților de viață,  sprijin, intervenție; elaborare ghid de bune practici la nivel de CJAP, si CSAP, diseminare, implementare în scoli/sustenabilitate proiect POSDRU MVP ( Managementul Vietii Personale - beneficiar ISJ Ilfov)
  12. Program de prevenţie şi intervenţie în disgrafie şi dislexie; elaborare ghid de bune practici la nivel de Centru metodic al  profesorilor logopezi, diseminare, implementare în scoli
  13. Program de formare a părinţilor - sustenabilitate proiecte „Educă şi aşa!”, “ Cu părinții la școală”, “ Poșta părinților” etc.;
  14. Programe de dezvoltare profesională a cadrelor didactice - abilitarea cadrelor didactice în gestiunea situaţiilor de criză educaţională, managementul didactic şi socioeducaţional al clasei de elevi (managementul clasei, managementul conflictului, relaţionare pozitivă, abordare eficientă a copiilor cu tulburări de comportament, proiectarea/organizarea activităţilor educative extraşcolare, tehnici de lucru în instruirea şi educarea copiilor cu CES, prevenţie şi intervenţie în situaţii de tulburări ale limbajului vorbit şi scris, strategii de prevenire a tulburărilor de limbaj la copiii preşcolari, managementul stressului profesional, abilitarea cadrelor didactice în cunoaşterea şi utilizarea metodelor de autocunoaştere şi a tehnicilor de dezvoltare personal- conform ofertei CCD Ilfov, a opțiunilor cadrelor didactice;

ACTIVITĂŢI ÎN SPRIJINUL REALIZĂRII OBIECTIVELOR GENERALE ALE CJRAE ILFOV ÎN ANUL ŞCOLAR 2014 - 2015

  • Promovarea imaginii instituţionale şi a serviciilor oferite de CJRAE Ilfov prin pliante, broşuri, rapoarte;
  • Colaborări, parteneriate cu alte instituţii;
  • Consiliere individuală şi de grup a elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice;
  • Consilieri colective prin lecţiile de consiliere şi alte activităţi specifice;
  • Evaluarea psihologică complexă a copiilor cu CES;
  • Realizarea PIP-urilor pentru copiii cu CES;
  • Activităţi recuperatorii asigurate copiilor cu CES;
  • Demersuri operaţionale centrate pe educaţia incluzivă (în CSEI);
  • Activităţi specifice în cadrul Programelor de prevenţie şi intervenţie;
  • Activităţi specifice în cadrul Programelor OSP;
  • Activităţi specifice în cadrul Programelor de formare a cadrelor didactice şi părinţilor;
  • Consiliere, sprijin în domeniul proiectării, derulării, participării la lectoratele cu părinţii;
  • Coordonarea acţiunilor de voluntariat ale elevilor la şcolile speciale şi centrele de plasament (SNAC);
  • Elaborare de materiale cu caracter psihopedagogic - chestionare, fişe de lucru, programe, proiecte, broşuri, pliante;
  • Cercetare psihopedagogică - la cererea direcţiunii şcolilor/grădiniţelor sau în urma analizei de nevoi realizate de profesorii consilieri în unităţile de învăţământ;
  • Asigurarea serviciilor de terapie logopedică preşcolarilor şi elevilor;
  • Voluntariat al logopezilor în afara reţelei arondate;
  • Finalizarea, lansarea Ghidului logopedic;
  • Dezvoltarea profesională a personalului din CJRAE prin participarea la cursuri, masterate, obţinerea atestatelor de liberă practică şi a licenţelor pe teste psihologice;
  • Asigurarea resurselor umane (asigurarea specialiştilor pe posturile de profesori consilieri, profesori logopezi, itineranţi, mediatori şcolari) şi valorificarea eficientă a resurselor materiale;

Download Free Premium Joomla Templates • FREE High-quality Joomla! Designs BIGtheme.net