Prezentare C.L.I.

 PREZENTARE CLI 
  • altalt
    Centrele si cabinetele logopedice interscolare (CLI) sunt structuri de invatamant special integrat pentru copiii/elevii cu cerinte educative speciale, care prezinta tulburari de limbaj si de comunicare, precum si dificultati de invatare.
  • Centrele si cabinetele logopedice interscolare sunt unitati conexe de invatamant preuniversitar, coordonate de centrul judetean/al municipiului Bucuresti de resurse si de asistenta educationala.
  • Activitatea speciala desfasurata in centrele si cabinetele logopedice interscolare consta in terapia tulburarilor de limbaj si de comunicare, precum si in elaborarea si realizarea unor programe/proiecte specifice, corespunzatoare principalelor disfunctionalitati ale limbajului si comunicarii.
  • alt
    Tulburarile de limbaj si de comunicare care intra in competenta profesorilor logopezi din centrele si cabinetele logopedice interscolare sunt:
    • tulburarile de pronuntie/articulare;
    • tulburarile de ritm si fluenta a vorbirii;
    • tulburarile limbajului scris-citit;
    • tulburarile de dezvoltare a limbajului;
  • altActivitatea desfasurata in centrele si cabinetele logopedice interscolare vizeaza totodata si realizarea de actiuni metodice de indrumare/consiliere logopedica a cadrelor didactice din scoli si gradinite, in vederea corectarii tulburarilor usoare de limbaj, in realizarea unor dezbateri tematice privind importanta consolidarii limbajului in procesul dezvoltarii generale a copilului, conditie esentiala unei integrari scolare si sociale optime.
  • Interventiile logopedice se desfasoara in centre logopedice, cabinete logopedice si cabinete de resurse, organizate de regula in scolile sau in gradinitele de masa.
  • alt
    Unitatile de invatamant vor asigura spatiul si dotarea minima necesara bunei desfasurari a activitatii logopedice si vor permite accesul parintilor si al copiilor in cabinet.
  • Intr-un centru logopedic interscolar pot functiona unul sau mai multe cabinete logopedice, in functie de numarul elevilor cu tulburari de limbaj care au nevoie de terapie logopedica, precum si de numarul profesorilor logopezi normati si incadrati.
  • Activitatea de interventie logopedica se realizeaza de regula in afara orelor de curs. Forma de organizare este activitatea cu grupe mici de 2-4 copii sau individual, in functie de urmatoarele criterii:
    • tipul tulburarii de limbaj;
    • gravitatea tulburarii de limbaj;
    • varsta copilului/elevului;
    • colaborarea cu familia (receptivitatea, implicarea activa in procesul terapeutic, posibilitatea de raspuns la programarea propusa etc.).
  • alt
    Activitatea profesorilor logopezi din centrul logopedic interscolar se desfasoara in conformitate cu atributiile si responsabilitatile prevazute in fisa postului, precum si cu normele deontologice ale profesiei.
  • Activitatea este esalonata in etape si vizeaza urmatoarele obiective specifice:
    • identificarea, depistarea si inregistrarea copiilor sesizati din zona de interventie logopedica, examinarea de catre fiecare profesor logoped, la inceputul fiecarui an scolar, a tuturor copiilor prescolari din grupele mari si pregatitoare din gradinite si a copiilor din clasa I din toate unitatile care apartin circumscriptiei sale logopedice;
    • inregistrarea copiilor cu tulburari de limbaj in fisele de depistare avizate de directorul unitatii in care s-a facut depistarea;
    • convocarea copiilor cu tulburari medii si grave la centrul logopedic interscolar, pe baza de invitatii scrise adresate parintilor;
    • examinarea complexa logopedica si psihopedagogica a copiilor luati in corectare, in colaborare cu familia si cu cadrele didactice, in scopul identificarii tuturor factorilor care au influentat negativ evolutia limbajului si a comunicarii copilului;
    • formularea diagnosticului si prognosticului pentru fiecare copil/elev evaluat;
    • proiectarea activitatii de terapie a tulburarilor de limbaj si de comunicare identificate;
    • interventie terapeutic-recuperatorie in concordanta cu diagnosticul logopedic al copiilor/elevilor evaluati;
    • evaluarea periodica a progreselor realizate de elevi si reproiectarea activitatii de interventie.
  • alt
    Evidenta copiilor/elevilor cu tulburari de limbaj se realizeaza prin urmatoarele documente
    • fise de depistare pe unitati scolare si prescolare anuale;
    • registre de evidenta a copiilor cu tulburari de limbaj care sunt cuprinsi in corectare in centrul logopedic interscolar, realizate pe an scolar;
    • registre de evidenta a prezentei la corectare;
    • fisa logopedica, ca instrument de consemnare a datelor anamnezice, a demersului terapeutic si a dinamicii corectarii;
    • programe de terapie logopedica pe tip de tulburare.
  • La nivelul judetului/sectoarelor municipiului Bucuresti functioneaza un singur centru logopedic interscolar a carui activitate este coordonata, monitorizata si evaluata de centrul judetean/al municipiului Bucuresti de resurse si de asistenta psihopedagogica.
  • Evaluarea activitatii din centrele logopedice interscolare, ca structuri de invatamant special integrate in sistemul de invatamant public, se realizeaza de centrele judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si de asistenta educationala.
alt alt alt
txt
diagrama
  
Banner